onsdag 2 maj 2012

Blir kvar nån dag till


Han har börjat äta! Igår kväll lossnade det, nu vill han tutta mest hela tiden, förstås! Det var fostervattnet som gjorde han illamående och det är klart att man inte har matlust då, när man mår illa. Vi kämpar lite med greppet, men jag tor jag har hittat ett bra knep för att snabbt hitta rätt. 


BM smsade precis och skrev att "hon kände sig skyldig" hahah, hoppas hon minns det till nästa gång, att det faktiskt hade effekt! 
Har tänkt på det där faktiskt. Jag hade aldrig något direkt tryck neråt, vilket jag förväntade mig, det var nog därför jag kände mig osäker på om det var riktiga värkar eller inte. När jag var fullt öppen hade huvudet inte kommit ner i bäckenbotten än. Det berodde nog på hinnsvepningen. Undrar vad det är som gör att man öppnas då? För jag trodde det var huvudet som pressade på. Men det kan det ju inte vara ?


Vi blir kvar här inatt med, jag får nog gå hem om jag vill, men jag har ju ingen som väntar på mig där, så det känns inte så viktigt. Skönt att gå till dukat bord och ha hjälp nära om jag behöver. PKU provet kan tas tidigast ikväll (men dom tar nog det imorgonbitti), så efter det åker jag nog. Blev lovad ultraljud på hjärtat hans, vilket de nu har "glömt bort", lite dåligt tycker jag nog. Inte för att jag tror att det finns nåt fel, men jag har blivit lovad extrakontroller så då vill jag ha det.

Inga kommentarer: