tisdag 5 juni 2012

Rutiner


Eyoub (5 v)  somnar för natten vid 19-tiden, då har han ätit som en tok, en gång i timmen från kl 16. Sen vaknar han mellan 22 - 23, då byter vi sista blöjan och han äter (10 min) och somnar om. Sen vaknar han vid 2-3 tiden, äter 10 min, somnar om. Vaknar nån gång mellan 4- 6, byter blöja och äter, nu brukar han bli lite gnällig, förmodligen magen som spökar, så nu somnar han inte om så lätt, å jag som inte alls är morgonpigg! Gormar på (sover och vaknar) fram till 9, när jag kliver upp.
Fast igår och idag har han ändrat morgon rutinen och gett mig sovmorgon, dvs han har somnat om snabbt och ordentligt, hoppas det håller i sig!
På dagarna sover han lite hur som, men bara i famnen. Lägger man han vaknar han direkt, så inte nån vidare sammanhängande sömn på dagen, men det är klart, han ska ju inte sova jämt heller! 

Han  är glad och skrattar, fast man vet inte åt vad, av sig själv alltså. men det kan växla fort då han blir vrålhungrig av att charma oss! 
Han kan ligga och titta ut genom fönstret 30 min, helt nöjd. Är man ute i affärer t.ex. tittar han nyfiket på allt. Älskar att åka bil, ju hoppigare väg desto bättre! Tur att vi har Sveriges sämsta vägar då! På dagarna äter han varannan timme ungefär, från båda brösten på morgonen, ett räcker på dagen och där vid 16, allt han kan få!



Inga kommentarer: