torsdag 21 juni 2012

Resfeber och vaccin

Jag har resfeber, eller snarare stress! Jag har spanat in en perfekt flygning på fredag. Billig och snabb, perfekt anslutning från nattåget dessutom! Men jag väntar på ett paket, som jag tror och hoppas kommer imorgon. Hoppas hoppas hoppas!


Vi var på 2 månaderskontroll idag, fast han bara är 7v. Det lilla matvraket har gått över sin kurva! 5440g väger han nu och är 57 cm lång, han har ökat 1 kg och vuxit 2 cm på 2½ vecka! Å jag som varit orolig att han fått i sig förlite när han vill äta så tätt! Nu ska vi köra hårt med nappen! För han behöver inte ha mig som napp.


Han fick en första dos av vaccin. Sköterskan var väldigt insatt i hur det fungerar utomlands och hon sa att i utlandet ger man vaccinet i 3 doser, vid 2, 3 och 4 månader. Så han fick sin första, trots att han inte är 2 månader än, men eftersom han blir det om 10 dagar och är så pass stor (tjock) så gav dom han den ändå.
Åhh vad han skrek! Han fick en spruta i vardera lår, samtidigt för att bara på ett skrik, vilket var smart! Gråten gick över ganska snabbt, men blev desto värre när vi kom hem. Han hade nog ont, som han grät. Tur att det finns alvedon, för efter det blev han sitt vanliga glada jag igen, alvedon mat och lite sömn! 


Man kan iaf ana hur tjocka kinderna är, trots att det inte syns så bra på bilden.

1 kommentar:

Lisa sa...

Får nästan lite resfeber för din skull! Hoppas ni kan ta flyget på fredag!

Vilka goa kinder eyoub har. Hur känns det när du tänker på att han ska växa upp i Tunisien? Han kommer ju t.ex ha arabiska som modersmål... såna grejer...

Mina barn växer ju upp i Sverige och för min mans skull tycker jag det borde kännas märkligt att svenska blir deras första språk.

Ibrahim... hur har han anpassat sig till livet i Tunisien?

Kram!!