fredag 1 juni 2012

Mjölkstockning

Jepp! Då åkte man på det för första gången.
Mjölkstockning.
Började med ont i vänstrabröstet, kände att det var knölar där. De blev större under dagen.
Vad göra? Har hört att det är bra med värme. Köpte "Bröstvärmare" på apoteket. De hade för övrigt packat undan dem till lagret! Visst, det är maj, men kallt som tusan. Jag tyckte nog att det var lite väl optimistiskt att gömma undan dem redan, jag menar, det är ju Luleå vi pratar om!

Nåja. Amma amma amma. Massera massera massera. Det gav med sig lika fort som det kom.

Inget ont som inte har nått gott med sig. Jag upptäckte hur jag ska göra för att få honom att ta ett ordentligt grepp. Den här sidan hjälpte mig BabyCenter. Vi har ju kämpat med greppet redan från början och BM på BB hjälpte inte mycket, inte på nåt bra sätt iaf! Amningsnappen stjälpte mer än den hjälpte. Inte fick han nåt bättre grepp tack vare den, tvärt om! Men nu vet vi hur vi ska göra. Problemet har ju helatiden avarit att han inte gapar nog nycket. Men nu går det bättre.

Tyvärr har jag fått blåsor på bröstvårtan som gör ONT! (Extra viktigt med rätt grepp)

1 kommentar:

lisa sa...

Tips!
Sätt på ugnen, låt den bli lite varm. Ta fram en stol och sätt dig framför ugnen och luta dig (tuttarna) framåt - perfekt vid mjölkstockning!